Większość dystrybutorów sprzętu AGD oferuje swoim klientom tzw. przedłużoną gwarancję. Jest to rodzaj dodatkowego ubezpieczenia na wypadek awarii sprzętu już po wygaśnięciu podstawowej gwarancji. Niestety przedłużona gwarancja kosztuje, i to dość dużo.
Dlatego większość osób rezygnuje z dodatkowego ubezpieczenia licząc na szczęście i wysoką jakość części AGD użytych do produkcji wybranego przez nich modelu sprzętu. Niestety taka wiara może okazać się dalece zawodna. Współczesny, nafaszerowany nowoczesną elektroniką sprzęt AGD psuje się chętnie i dość często, nawet jeśli jest to sprzęt marki znanej z solidności i wysokiej jakości oferowanych produktów. Czy zatem nowy sprzęt AGD warto dodatkowo ubezpieczać? Jeśli go nie ubezpieczymy, czy w ogóle warto taki sprzęt naprawiać? A może lepszą opcją jest kupno nowego sprzętu, gdy stary ulegnie awarii?
Wybór konkretnej opcji jest zwykle konsekwencją indywidualnych doświadczeń każdego klienta. Część osób mając w pamięci złe doświadczenia ze sprzętem AGD, który odmówił posłuszeństwa tuż po wygaśnięciu gwarancji, chętniej decyduje się na zakup dodatkowego ubezpieczenia. Inni starają się wybierać takie marki sprzętu AGD, do których łatwo znaleźć części zamienne i gdy są to części stosunkowo tanie. Jeszcze inni w ogóle rezygnują z naprawiania uszkodzonego sprzętu, od razu decydując się na kupno nowego urządzenia.
Jeśli decydujemy się na opcję z dodatkowym ubezpieczeniem musimy pamiętać, że ubezpieczenie również jest ograniczone czasowo i zwykle sięga okresu +3 lata względem gwarancji podstawowej. Po upływie tego czasu uszkodzony sprzęt musimy naprawiać za własne pieniądze. Dlatego szukając nowego sprzętu AGD warto decydować się na kupno urządzeń znanych marek. Z naprawą takiego sprzętu w przyszłości nie powinno być większego problemu. Części AGD znanych marek są powszechnie dostępne i dość tanie, zatem naprawa urządzenia powinna być możliwa nawet wtedy, gdy jest to sprzęt kilku czy nawet kilkunastoletni. W przypadku urządzeń sprowadzanych z odległych zakątków świata, z dostępem do nowych części AGD może być spory problem. Zanim zamówimy takie części warto przeprowadzić krótką analizę finansowa i dokładnie policzyć, czy naprawa starego sprzętu w ogóle ma sens. Niejednokrotnie cena zakupu nowych podzespołów AGD przewyższa wartość kilkuletniego sprzętu. Oczywiście za kwotę wydaną na naprawę nie kupimy nowej pralki czy lodówki. Jednak kupując nowe urządzenie mamy na nie minimum dwa lata gwarancji, co zapewni nam pewien okres względnego spokoju.